Star trek dating service

The list has been reposted at various sites on the web.Of the four predatory journals that accepted the paper, none recognized the blatant falsification, even those providing peer review.Beall has long worked to expose predatory journals.At one point, he maintained an online list of them, though ongoing harassment against Beall, his employer and his colleagues resulted in him taking it down last year.That paper was a sting operation by the so-called Neuroskeptic, who blogs pseudonymously for Discover Magazine.According to Neuroskeptic, the purpose was to expose predatory journals that claim to offer peer-reviewed open-access publications but will publish anything for a fee.

"Predatory journals aim only to make money from researchers," Jeffrey Beall, a research librarian at the University of Colorado, Denver, told by email."Midichlorians are sometimes criticized as one of the most ridiculous elements of the ' Star Wars' universe, so I thought I needed to even things out by picking what is arguably one of the scientifically worst episodes of ' Star Trek,'" Bio Trekkie told by email."I was also curious what sort of responses I might get by the subset that reviewed the paper," he said.However, a recent paper in an open-access journal describes an experiment that attempted to break that boundary.The fact that the "experiment" described in the paper wasn't conducted in a real-world laboratory, but in an episode of the sci-fi TV series "Star Trek: Voyager," reveals just how easy it is to publish fake science in some so-called "predatory journals." The paper's author, a biologist for 30 years and a fan of "Star Trek," wrote up a research paper based on the "Voyager" episode.

Leave a Reply